মিতভাষ

 

অনিতা গগৈ
নামৰূপ

(১)
পিয়ান’ৰ ৰিড্ বোৰে উঠা নমা কৰিছে
পিয়ান’ৰ ৰিড্ বোৰে উঠা নমা কৰিছে । বন্ধ হৈ থকা
প্রকাণ্ড দেৱাল ঘড়ীৰ কাটাকেইডালো দেখোন
আচম্বিতে সচল হৈ উঠিছে। কঁপি উঠিছে পৰ্দাবোৰ
— খিৰিকীৰ পাল্লাবোৰ এবাৰ সঁজোৰে বন্ধ হৈ
পুনৰ মেল খাইছে । সকলোৱে হয়তো ভাবিছে
অলপতে পাখিত জুই লগাই উৰি যোৱা দেৱদূতজন
পুনৰ উভতি আহিব … তেওঁ আহিলেই ফুলি উঠিব
সপোনবোৰ। …. বাট চাই চাই ৰৈ আছে নিশ্চল
ছায়ামূৰ্তিবোৰ — তেওঁলোকৰ দুচকুৰ মণিত উমি উমি
ধোঁৱাই আছে এখন সাগৰ । এই সকলো ফ্রেমত
বান্ধি ক্রমাৎ ধূসৰ হৈ পৰিছে মেঘে ঢকা আকাশখন —-
আৰু মই ? সেই ফ্রেমতে যেন আবদ্ধ হৈ
আছোঁ এটা গজালত হৃদয় আঁৰি… ৰক্তাক্ত এই ছবিৰ
বুকুত !

(2)
মঞ্চত উৎকণ্ঠাঘণ নাট্যদৰ্শনী
.
মঞ্চত উৎকণ্ঠাঘণ নাট্যদৰ্শনী __ মোহাবিষ্ট
দৰ্শকৰ শাৰীত বহি উপভোগ কৰিছোঁ প্রাণৱন্ত
অভিনয়। প্রতিটো চৰিত্রৰ সুখত অধীৰ হৈছোঁ
…দুখত কাতৰ । …ধীৰে ধীৰে ময়ো সেই
আৱহৰ অবিচ্ছেদ্য অংশ হৈ পৰিছোঁ । মোৰ
নিৰ্দেশনাতেই যেন পৰিচালিত হৈছে প্রতিটো
নাট্যমুহূৰ্তৰ সফল ৰূপায়ন —- প্রতিটো চৰিত্রৰ
সুবিন্যস্ত অংগ সঞ্চালন …. সংলাপ প্রক্ষেপন — ছাঁ –
পোহৰৰ নিয়ন্ত্রন এনেকি পট্ পৰিবৰ্তন । … আৰু
অন্তিম দৃশ্যত স্বৈৰাচাৰী নায়কৰ বিৰূদ্ধে বিদ্রোহ
ঘোষণা কৰি বুকু খাঁজি বহুৱাই দিছোঁ শানিত খঞ্জৰ । …
কিন্তু এয়া যে উদং প্রেক্ষাগৃহ —- অন্ধকাৰত
অকলশৰে পৰি আছোঁ নিজৰেই ৰক্তাক্ত শৱদেহ
সাৱতি ! কাৰবাবে এই অভিনয় ? নাজানো ….

bipul bora

Leave a Reply